-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)
-آيا ممكن است روزي آب درياها نابود گردد؟
(0)
-2- «شيخ» و «آخوند» به چه معناست ؟
3- چرا سمتهاي كليدي را به شيخها مي دهند ؟(0)
-مـي دانـيـم آزمايش براي اين است كه اشخاص يا چيزهاي مبهم و ناشناخته را بشناسيم واز ميزان جهل و ناداني خود بكاهيم خوب خداوندي كه با علم بي پايانش از اسرار همه چيز و همه كس آگاه است چرا امتحان مي كند مگر چيزي بر او مخفي است ؟(0)
-اگر آزمايش الهي براي پرورش است انبياء كه انسانهاي كامل هستند چرا آزمايش مي شوند ؟(0)
-بهترين راه براي موفقيت در آزمايش هاي الهي چه چيزي است ؟(0)
-خـداونـد در قرآن مجيد مي فرمايد : آن كس كه مرگ و حيات را آفريد تا شما رابيازمايد كه كدام يك از شما بهتر عمل مي كنيد .
(1) در ايـنـجـا سوال پيش مي آيد :تنها كسي نياز به امتحان دارد كه از وضع و سرانجام كار آگاه نـبـاشـد ; خداوندي كه آشكار و پنهان براي او يكسان است و چيزي در آسمان و زمين بر او مخفي نيست چه نيازي به امتحان بندگان خود دارد ؟(0)
-لطفاً جهت آشنايي بيشتر باآستان قدس وخدمات اين دستگاه مبارك اطلاعاتي كه ميتواند دراين خصوص مراكمك كند برايم ارسال فرماييد(0)
-در قرآن اشاره به آسمانها و زمينهاي هفتگانه شده منظور چيست ؟(0)
-شـهب پيش از اسلام بود با آنكه از آيه قرآن معلوم مي شود كه در عهد پيغمبر صلي اللّه عليه و آله و سلم تازه ظهور كرد براي راندن شياطين و ابطال كهانت ؟(0)
-شهب چه ارتباط با كهانت و منع شنيدن صوت از اهل آسمان دارد ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:51720 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

حكايتي دربارة كيفيت اسلام آوردن طفيل بن عمرو
«طفيل بن عمرو» كه شاعر شيرين زبان و خردمندي بود و در ميان قبيله خود نفوذ كلمه داشت وارد مكه گرديد، اسلام آوردن مردي مانند «طفيل» براي قريش بسيار گران و سنگين بود. لذا سران قريش و بازيگران صحنه سياست دور او را گرفتند و گفتند: اين مردي كه كنار «كعبه» نماز ميگزارد با آوردن آيين جديد اتحاد و اتفاق ما را به هم زده و با سحر بيان خود سنگ تفرقه ميان ما افكنده است و ما ميترسيم كه چنين دودستگي ميان قبيله شما بيفكند چه بهتر اصلا با اين مرد، سخني نگويي. «طفيل» ميگويد: سخنان آنها چنان مرا متأثر كرد كه از ترس تأثير سحر بيان او تصميم گرفتم كه با او سخن نگويم و سخن او را نشنوم و براي جلوگيري از نفوذ سحر او، هنگام طواف مقداري پنبه در گوشهاي خود قرار دادم كه مبادا زمزمه قرآن و نماز او به گوش من برسد. بامدادان در حالي كه پنبه را در داخل گوش خود كرده بودم وارد مسجد شدم و هيچ مايل نبودم سخني از او بشنوم ولي نميدانم چطور شد يك مرتبه كلام و سخن بسيار شيرين و زيبايي به گوشم رسيد و بيش از حد احساس لذت نمودم، با خود گفتم مادرت عزادار شود تو كه يك مرد سخن ساز و خردمندي هستي چه مانع دارد سخن اين مرد را بشنوي، هرگاه نيك باشد بپذيري و اگر زشت باشد آن را رد كني، براي اين كار آشكارا با آن حضرت تماس نگرفتم، مقداري صبر كردم تا رسول خدا راه خانه خود را پيش گرفت و وارد خانه شد و من نيز اجازه گرفتم وارد خانه شدم جريان را از آغاز تا پايان بازگو كردم و گفتم قريش درباره شما چنين و چنان ميگويند و من در آغز كار تصميم نداشتم با شما ملاقات كنم ولي حلاوت قرآن شما مرا به سوي تو كشيده است اكنون ميخواهم حقيقت آيين خود را براي من تشريح كني و مقداري قرآن براي من بخواني. رسول خدا (ص) آيين خود را بر او عرضه داشت و مقداري قرآن خواند طفيل ميگويد: به خدا سوگند كلامي زيباتر از آن نشنيده و آييني معتدل تر از آن نديده بودم سپس طفيل به حضرتش عرض كرد: «من در ميان قبيله خود يك فرد نافذ القول هستم براي نشر آيين شما فعاليت خواهم نمود». (سيره ابن هشام، /)

: آية الله جعفر سبحاني
رسالت جهاني پيامبران و برهان رسالت

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.